وب‌سایت GoodReads را احتمال بسیار زیاد اکثر افراد باید نامش را شنیده باشند و یا یک بار به آن برخورده باشند. Goodreads یک اجتماع فوق‌العاده از کتابخوان‌های سراسر دنیاست با هزار صفحه مختص کتاب‌هایی که در سراسر جهان منتشر شده‌اند. 

به دنبال کتابی هستید برای مطالعه؟ تنها کافی هست در سایت Goodreads ثبت‌نام کنید و کتاب‌هایی را که خوانده‌اید یا قصد خواندنشان را دارید را به لیست خود اضافه کنید. حتی به آن‌ها امتیاز هم بدهید. Goodreads با پیشنهادهایش بسیار آسان شما را راهنمایی می‌کند که کتاب بعدی که می‌تواند حال و هوای شما رو خوش کند چه کتابی خواهد بود. Goodreads از ژانویه سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرد و تا به الان بیش از ۱۰ میلیون عضو دارد که بیش از ۳۶۰ میلیون کتاب به مجموعه کتاب‌های موجود در سایت اضافه کرده‌اند.

به ادامه مطالب (فلش زرد رنگ زیر تاریخ درج پست) رجوع نمایید.

در Goodreads تقریباً هر کتابی که تا به الان منتشر شده باشد ثبت شده است. حتی تمامی نسخه‌های آنها که به زبان‌های گوناگون ترجمه و چاپ شده‌اند نیز موجود می‌باشند. یکی از مزیت‌های Goodreads هزاران خوانندۀ مشتاقی است که در مورد کتاب‌ها کامنت می‌گذارند و یا به آن‌ها امتیاز می‌دهند. کافی است صفحۀ کتابی را باز کنید و هزاران کامنت در مورد آن کتاب بخوانید. می‌توانید خیلی راحت تصمیم بگیرید آیا این کتاب مناسب برای شما هست یا خیر!

البته شاید بتوان گفت یکی از چیزهایی که در این مورد کمی وقت بیننده را می‌گیرد، این هست که تمامی خوانندگان کتاب از سرتاسر جهان با هر زبانی در مورد کتابی کامنت‌های خود را می‌گذارند. از کامنت‌های فارسی گرفته تا انگلیسی ، عربی ، روسی و … که برای کسی که می‌خواهد نظرات بقیه را در مورد این کتاب بداند کمی دشوار است که با ده‌ها زبان مختلف مواجه شود. البته خوشبختانه اکثر خواننده‌ها کامنت‌های خود را به زبان انگلیسی می‌گذارند و همینطور کامنت‌های فارسی در میان سیل کامنت‌ها آسان‌تر قابل تشخیص می‌باشند.

شما با چند کلیک وارد صفحه کتاب مورد علاقه‌تان می‌شوید، نظرات دیگران را درباره آن می‌خوانید و حتی خودتان نیز در مورد آن دیدگاهی می‌گذارید. کتاب‌هایی که شبیه آن کتاب هستند را با توصیه‌های سایت می‌بینید و حتی اگر قصد تهیۀ آن کتاب را دارید می‌توانید خیلی راحت بررسی کنید که آیا کتاب به زبان فارسی منتشر شده است یا خیر! شاید هم بتوانید نام انتشارات کتاب را به‌دست بیاورید تا راحت‌تر آن را در قفسه‌های کتاب فروشی پیدا کنید.

اگر بیشتر می خواهید در مورد Goodreads و نحوه کار کردن با آن و در مورد افرادی که این سایت ارزشمند را ایجاد کرده‌اند بدانید می‌توانید صفحه دربارۀ Goodreads را در خود سایت مطالعه کنید.

به شما هم پیشنهاد می‌کنم اگر دوست دارید کتاب بخوانید ولی نمی‌دانید سراغ چه کتابی بروید و یا چه کتاب‌هایی برای سلیقه شما در قفسه‌های کتاب فروشی موجود است، سری به سایت Goodreads به نشانی https://www.goodreads.com بزنید.