از FirstSearch به عنوان نسخه تجاری WorldCat یاد می‌شود. به‌طور خلاصه FirstSearch یک ابزار بسیار مفید برای بررسی اینکه کتاب، مقاله، ژورنال، و یا پایان‌نامه موردنظر شما از طریق چه پایگاه‌ها، دانشگاه‌ها، و یا موسساتی در دسترس است. معمولاً اکثر دانشگاه‌ها به FirstSearch دسترسی دارند. این پایگاه از طریق آدرس زیر در دسترس است:

http://firstsearch.oclc.org/FSIP

پس از ورود به این پایگاه، بر روی Databases کلیک کنید. لیست تمام دیتابیس‌های تحت پشتیبانی FirstSearch را مشاهده می‌کنید. علاوه بر این مشاهده می‌شود که WorldCat نیز یکی از این دیتابیس‌ها می‌باشد. در اینجا به‌طور اجمالی دیتابیس‌های در دسترس FirstSearch معرفی شده‌اند.

برای جستجو تنها می‌توان 3 دیتابیس را به‌صورت همزمان انتخاب کرد. برای جستجوی کتاب پیشنهاد می‌شود دیتابیس‌های Ebooks و WorldCat را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دیتابیس‌ها (توسط گزینۀ select)، بر روی Searching و پس از آن Advanced Search کلیک کنید.

جستجوی پیشرفته را می‌توان بر اساس کلمات کلیدی، نویسنده، موضوع، سال انتشار، و منبع انجام داد.

به‌طور مثال برای جستجوی کتاب زیر، بخشی از عنوان کتاب و همچنین برای کاهش نتایج جستجو، نام خانوادگی نویسندۀ اول و یا حتی سال انتشار را وارد کنید.

https://goo.gl/4kkxvu

در صفحۀ نتایج جستجو به دنبال نسخه ایبوک کتاب باشید.

بر روی Libraries:Worldwide کلیک کرده تا به صفحه بعد هدایت شوید. در این صفحه مشاهده می‌کنید که کتاب موردنظر در دسترس چه دانشگاه‌هایی است و این دانشگاه‌ها از طریق چه پایگاه(ها)یی به کتاب موردنظر دسترسی دارند.

برای مثال بر روی UNIV OF ILLINOIS کلیک کرده تا به صفحه زیر منتقل شوید:

https://goo.gl/0H4gDu

پس از آن با اکانت دانشگاه ایلینویز وارد پایگاه ebrary شده و کتاب موردنظر را دانلود کنید.